Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí | 7.00 - 12.00, 13.00 - 17.00 hod |
úterý | 7.00 - 12.00, 13.00 - 14:45 hod |
středa | 7.00 - 12.00, 13.00 - 17.00 hod |
čtvrtek | 7.00 - 12.00, 13.00 - 14:45 hod |
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí | 7.00 - 12.00, 13.00 - 17.00 hod |
úterý | 7.00 - 12.00, 13.00 - 14:45 hod |
středa | 7.00 - 12.00, 13.00 - 17.00 hod |
čtvrtek | 7.00 - 12.00, 13.00 - 14:45 hod |
Telefonické podání: +420 581 627 271
Poštou na adresu: Obecní úřad Soběchleby, Soběchleby 141, 753 54 Soběchleby
Elektronicky na e-mail: podatelna@sobechleby.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: p5fbsbd
Elektonickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
O odvolání rozhoduje:
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Ministerstvo vnitra ČR, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ohlašovna poskytují na základě žádosti obyvatele údaje vedené v agendovém informačním systému k jeho osobě.
Obyvatelem se podle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, rozumí:
Poskytování údajů cizincům je v kompetenci regionálních pracovišť Odboru azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra ČR.
Žádost o poskytnutí údajů z agendového informačního systému může podat:
- podpůrce na základě smlouvy o nápomoci nebo člen domácnosti, jejichž oprávnění k zastupování občana bylo schváleno soudem
Pokud za obyvatele žádá o poskytnutí údajů z agendového informačního systému zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce nebo člen domácnosti, musí prokázat svoji totožnost a jeho údaje se zapisují do žádosti o poskytnutí údajů. Zákonný zástupce, který žádá o poskytnutí údajů za obyvatele mladšího 15 let, předloží rodný list dítěte.
Údaj o osvojení se poskytuje pouze obyvateli staršímu 18 let.
V žádosti obyvatel uvede:
Žádost je možné podat:
Poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel je zpoplatněno správním poplatkem ve výši 50 Kč za každou započatou stranu.
Ministerstvo vnitra, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností a ohlašovna poskytují na základě žádosti obyvatele údaje vedené v agendovém informačním systému k osobě blízké.
K osobě blízké se poskytuje pouze údaj o datu a místu úmrtí.
Osobou blízkou se podle § 8 odst. 3 zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech, ve znění pozdějších předpisů, rozumí otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě vnuk, manžel nebo registrovaný partner.
Žádost o poskytnutí údajů z agendového informačního systému k osobě blízké může podat:
Pokud za obyvatele žádá o poskytnutí údajů z agendového informačního systému zákonný zástupce, opatrovník, podpůrce nebo člen domácnosti, musí prokázat svoji totožnost a jeho údaje se
zapisují do žádosti o poskytnutí údajů. Zákonný zástupce, který žádá o poskytnutí údajů za obyvatele mladšího 15 let, předloží rodný list dítěte.
Náležitosti žádosti a způsoby podání žádosti jsou stejné jako v případě žádosti o poskytnutí údajů z informačního systému obyvateli k jeho osobě – viz. bod a)
Poskytnutí údajů z agendového informačního systému je zpoplatněno správním poplatkem ve výši 50 Kč za každou započatou stranu.
Ohlašovna sdělí vlastníkovi objektu na jeho písemnou žádost jméno, popřípadě jména, příjmení a datum narození občana, k němuž vede údaj o místě trvalého pobytu, odpovídající adrese objektu. Sdělení musí být vlastníkovi objektu doručeno do vlastních rukou. Tyto údaje však nelze poskytnout k vymezené části objektu (např. bytu).
K žádosti vlastník objektu předloží výpis z katastru nemovitostí.
Poskytnutí údajů vlastníkovi objektu je zpoplatněno správním poplatkem ve výši 50 Kč za každou započatou stranu
Výpis údajů z informačního systému evidence obyvatel
Vydávání výpisu údajů z informačního systému evidence obyvatel (dále jen ISEO) upravuje zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, (§ 8).
Žádosti o výpis z ISEO vyřizuje odbor správní, oddělení osobních dokladů a evidence obyvatel Magistrátu města Hradec Králové, Československé armády 408, pravé křídlo budovy - přízemí,
Výpis údajů z ISEO se poskytuje obyvateli staršímu 15 let na základě písemné žádosti pouze k jeho osobě (s výjímkou údaje o osvojení dítětě, který se poskytuje obyvateli staršímu 18 let)
K žádosti o výpis údajů z ISEO je třeba předložit
Výpis údajů z informačního systému 50 Kč.
Správní poplatek se hradí v hotovosti.